♥aBouT Me♥

My photo
assalamualaikum.. hello readers.. welcome to my offical blog.. selamat bergembira dan berjoget-joget kat blog ni.. sila tinggalkan jejak anda kat shoutbox tu ye.. nanti dengan gembiranya saya guling-guling dan joget-joget di blog anda..

Saturday 17 September 2011

lamanya tak update blog..ishkkk3

assalamualaikum..
hey pretty and handsome..
homagash..homagash..homagash..
berkurun..berabad blog aku ni tak di update..
bersawang, berhabok & bersemak samun jadinye blog aku ni weyh..
mat endon  & mat bangla pon da dok wat setenggan kat blog aku ni..
hahaha..
yela..mane tak nye..
sejak awal ramadhan..
sampai la sekarang..
ari ni da 20 syawal..
perghhh..
memang lama giler..
baru la aku terkinja kinja nak menjenguk & meng'update' si incik blog tersayang ni..
huwa3..
sory la incik blog..
bukan bermaksud untuk meng'anaktiri'kan kamu..
tapi..
banyak halangan untuk ku meng'update' kamu wahai blog..
ececeh..
ayat aku cannot go la..
muntah boley?
hahaha..

entry aku kali ni aku nak story pasal ke'busy'an aku sampai aku tak de mase nak update blog..
(oit..intro punye la panjang..baru nak start rupenye..aishhh..hak3)
macam retis la plak kan..
agagagagaga..
pelish la budak jawe..
kau tak boley nak menggelabah lagi ke ha?
dush3..
hik3..
bia la..
suke ati aku la..
blog aku..bukan blog kau..wekkk

ok..first of all..
aku memang busy time puasa..
plus penat tu satu hal..
mane tak nye..
paham2 jela..
aku ni sorang girl je dalam family..
sedey kan..kan..kan..
hee~
tapi nak buat macam mane..
takdir ku begitu rupe..
hik3..
so..
aku la yang kena sediakan juadah untuk berbuka dan bersahur untuk aku & family aku..
ma aku selalu sakit & tak larat nak buat keje berat..
so aku la yang kena memasak, mengemas bagai..
oi macam tak caye je budak jawe ni pandai masak & mengemas kan..
hik3..
malunye aye..
da boley kawen la..
tengok kaki la..
licin..
bukan macam kaki kau, kau dan kau..
berbulu..
upsss..sory jangan marah ye..
gurau2 je..
hee~
memang penat sangat..
tapi puasa tu bukan penghalang atau alasan untuk aku tidak bersabar dengan kepenatan..
malah aku rase seronol berpuasa..
mane la tau aku tak dapat berpuasa lagi pada mase akan datang..
hmmm..
aku kena la menikmati bulan puasa dengan penuh ikhlas & kesyukuran..
aku tak tido semata mata nak masak untuk bersahur pukul 4 pagi..
sebab aku takot aku terlajak tido..
kang tak pasal pasal family aku dengan aku sekali tak puasa..
hehehe.. 
pas solat subuh aku tido..
sampai la pukul 10 pagi..
anak dara tak senonoh perangai..
hik3..
malu3..
hey at least aku jujur..
buat pe nak cover cun..hehe
petang plak aku masak untuk berbuka..
weyh korang ingat masak tu tak penat ke?
penat kot..panas plak tu..
saba jela..
pastu lepas berbuka..
aku pegi terawikh ngan kawan2 aku..
kadang2 aku solat kat umah je..
lepas terawikh baru la aku dapat online..
tapi mase adalah sangat terhad untuk aku meng'update' blog..
hee~
line broadband pon slow macam sipot sedut terencat akal je..
so memang tak la kan..
rutin aku time puasa macam tu la ari2..
time menjelang ari raye plak..
lagi la busy aku bertambah tambah..
yela..
buat kek raye..kuih raye..langsir raye..baju raye..
eh3..budak jawe pandai buat kuih & menjahit la..
u all perasan tak? perasan tak?
hik3..
malu3..
semuenye raye la..
nak kemas umah lagi..
nak shoping sakan lagi..
even penat..
tapi sangat best..
time malam raye plak..
aku & ma aku dok pulun masak untuk raye..
ketupat, rendang ayam, rendang daging, kuah kacang, serunding daging, lodeh, ayam masak merah..
wah banyaknye..
nak makan ke mencekik ni..???
hahaha..
makan memang la sedap..tapi nak masak tu..
perghhh..
memang sangat la tak sedap..
pagi raye plak aku kena packing kuih raye, ketupat & lauk untuk bawak balik kampung..
nenek aku memang tak larat nak masak..
kesian kat dia..
before balik kampung aku & family melawat kubur arwah abang sulung aku..
time raye orang beraya..
tapi aku plak demam panas..
aishhh..
dugaan3..
sabo jela..
so aku tak dapat nak beraye umah member2 aku..
sory ye kawan2..
tak larat kot..
selesema, batok, pening kepala, lenguh badan..
member2 aku je yang datang beraye umah aku..
thanks yawww kawan2ku..
seminggu aku demam..
baru je sembuh dari demam..
sekarang aku demam lagi..
aishhh..
antibody tak kuat la..
kena makan antibiotic..
eleh..macam la kau tu makan ubat wahai budak jawe..
hik3..

see..betapa banyak nye ke'busy'an aku dan halangan..
sebab tu aku tak dapat nak update blog..
ari ni baru la aku berkesempatan nak update blog..
entry merepek repek je kot..
harap enjoy ye..
hee~ 
ohya..sory takde gamba raye nak diupload sebab memory card camera hilang..
my bro pegi ilangkan..
gatal tangan sangat dok kluarkan memory card tu nape tah..
sobsss..
sedey3..

Theme baju raye colour purple..ni bukan baju raye..ni baju butik bts..sponsor! hik3
ok tu jela..
see u all next entry yawww!
thanks for reading this..
assalamualaikum..


No comments:

Post a Comment