♥aBouT Me♥

My photo
assalamualaikum.. hello readers.. welcome to my offical blog.. selamat bergembira dan berjoget-joget kat blog ni.. sila tinggalkan jejak anda kat shoutbox tu ye.. nanti dengan gembiranya saya guling-guling dan joget-joget di blog anda..

Monday 19 September 2011

harus ke cari publisiti???

assalamualaikum..
hello readers..
beautiful and handsome..
 
ok..entry kali ni aku nak story pasal perempuan pulak..
hahaha..
actually banyak benda yang terjadi depan mate aku..
macam perangai manusia aku jumpe..
ok..story ni berdasarkan pemerhatian aku pasal sorang girl kat facebook..

aku ni suke online..
ari2 kot aku online..
kalau aku free or buat keje ke mesti aku online..
hahaha..
aku selalu online fb jela..
tak pon aku check email2 kawan aku dari oversea..
woot..woot..
budak jawe ade kawan kat oversea..
mantap nyah!
hahaha..
aku mane ade twitter, tumblr or tah pape jadah lagi la laman sosial sekarang ni..
aku pon  tak tau..
kalau aku online fb aku suke tengok2 news feed..
kalau ade statement status yang aky berkenan aku akan like or komen..
time aku usha2 news feed..
tibe2 mate aku terpandang kat satu status..
pemiliknye perempuan la..
name fb dia *** *******..
sape dapat teka memang genius..
sila inbox jawapannye kat fb aku tu..
aku bagi coki2 satu peket..
hahaha..
dia kawan aku time matrix..
aku tak kenal dia sangat..
tapi aku penah tego dia..
hmmm..
dia memang cantik, cun melecun & tip top..
baik, sopan & lembut je..
aku tak nafikan tu..
ok..status dia berbunyi macam ni..
erk ade bunyi ke?
hahaha..
 
"adeh..banyak friends request aku tak approve. banyak tak kenal. kalau nampak pelik dan aku tak kenal..memang tak lar aku nak approve. annoying je nanti."
 
weyh..aku copy taw status minah tu..
takde unsur2 tambahan..
original tu..
hahaha..
 
pastu ade sorang mamat komen kat status minah tu..
"skill orang2 cantik..haha"
(ni pon aku copy jugak)
 
 aku tak nafikan la..
kate2 mamat tu memang betol..
yela..
barang cantik semua orang nak..
yang huduh2 orang tak pandang pon..
minah tu memang cantik..
kalau dia post status belambak2 orang like status dia..
even dia letak seketol "." kat status dia..
dahsyat kan..
ah tu aku tak heran la..
orang cantik memang begitu..
memang berderet2 la orang yang nak jadi kawan ngan dia..
add dia kat fb..
sebab tu la banyak friends requests yang dia tak approve..
dalam hati aku cakap
"bagosnye la minah ni..
pandai dia pilih kawan..
dia kawan dengan orang yang dia kenal je..
dia tak berkawan dengan orang2 yang sebarangan..
memang respect la kat dia.."
kalau aku..semua yang add aku redah approve..
hehehe..

selang 2 3 ari..
dengan tidak semena mena nye..
ade 3 orang mamat yang aku tak kenal add aku kat fb..
aku tengok mutual friend mamat tu ngan aku..
si minah cantik tu..
dia sorang je..
pastu aku terpikir..
mesti la minah tu kenal mamat2 ni..
then mamat2 tu post kat wall aku..
"thanks for the approve"
tibe2 aku ati aku terdetik nak tanya kat mamat2 tu pasal minah cantik tu..
aku tanye sorang demi sorang..
soalan yang same kepada 3 orang mamat tu..
aku tanye camni..
"eh..awak kawan ******* (name sebenar minah tu) ye?"
mamat tu jawab..
"hmmm..******* yang mane ye?"
eh2..budak ni kawan sendiri pon tak kenal ke..
then aku bagitaw name fb minah tu..
mamat tu cakap..
"owh..dia tu..saya tak kenal dia pon..kawan dalam fb je"
ketiga2 mamat tu jawab jawapan yang same..
huh!
what the helicopter?!
ape persepsi u all pasal minah tu???
bercanggah status dia dengan realiti..
mesti same macam aku pikir time aku tahu perkara sebenar.. 
baru aku tahu perangai sebenar kau..
serius hipokrit!!!
minah ni da kenapa???
nak cari publisiti ke hape?
ce cakap..
abes terbang semua anggapan aku yang kau tu baik, sopan & lembut..
ape motif minah tu?
maybe dia nak orang pikir yang dia tu hotstuff!
mentang2 kau cantik..
tak harus kot kau nak cari publisiti camtu..
homagash..
aku tertipu dowh!..
kebenaran akhirnye terbongkar..
kau cakap kau tak approve friend requests dari orang yang kau tak kenal..
tapi ternyata kau approve semua orang yang add kau..
kenal ke tak kenal kau sapu je..
semua kau cakap tu tipu semata mata..
arghhh..
emo nye aku..
hahaha..
padahal tak de kaitan ngan aku pon..
cuma aku tak sangka la minah tu camtu rupenye..
semua orang akan pikir dia baik & sopan..
kalau tak tahu perangai dia sebenar..
adushhh..
sayangnye..
harap muke je cantik tapi ntah la..
aku tak nak komen lebih2..
nanti u all cakap aku nak down kan kaum sendiri..
so pandai2 la u all nak judge girl tu camne..
SUBHANALLAH..
dengan kuasa Allah kebenaran da terbongkar..
tiada satu pon rahsia yang akan terlepas daripada Nya..


moral of the story:
jangan mudah tertipu dengan kecantikan dan kesopanan seorang wanita..
kenali dan selidik dalaman dia dulu..
kecantikan dalaman lagi penting dari kecantikan luaran..
nobody perfect but u change yourself to be more better person..
pe yang aku merepek ni..
arghhh lantak la..
hehehe
ok..
thats all..
thanks for reading this..
assalamualaikum...
 

No comments:

Post a Comment