♥aBouT Me♥

My photo
assalamualaikum.. hello readers.. welcome to my offical blog.. selamat bergembira dan berjoget-joget kat blog ni.. sila tinggalkan jejak anda kat shoutbox tu ye.. nanti dengan gembiranya saya guling-guling dan joget-joget di blog anda..

Monday 19 September 2011

kisah lelaki ego

assalamualaikum..
hello readers..
si cantik dan si kacak..

ok entry aku kali ni..
aku nak story pasal lelaki ego tahap supersaya son goku..
ia adalah kisah benar..
harap u all suka..
&
please jadikan pengajaran okay!
enjoy it..
1..2..3...
start..
hee~



Nama aku samdol bin gondol..
aku pernah dikecewakan oleh seorang perempuan..
Di sebabkan dia aku kecundang dalam pelajaran aku..
Itu menyebabkan aku benci pada wanita..
Di laman sosial facebook..
aku telah berkenalan dengan seorang perempuan yang sangat cantik dan baik..
Beberapa minggu berkenalan dengannye..
aku telah jatuh hati pada perempuan itu..
aku berasa sangat selesa bersamanye..
Dia telah membuka hati aku yang telah lama tertutup..
aku meluahkan perasaan aku kepada perempuan itu walaupon aku rase sangat malu dan takot cinte aku ditolak..
tapi sangkaan aku sangat meleset kerana perempuan itu juga mencintai aku..
itu bermakne aku tidak bertepok sebelah tangan..
horayyy..
pada awal percintaan kami..hubungan kami sangat baik dan romantic gitu..
lama kelamaan..perangai aku jadi berubah..
kadang2 mud aku tidak stabil..
aku asyik nak marah, maki hamun orang dan aku inginkan ketenangan yang abadi..
aku pon tidak tahu mengape aku jadi begitu..
pms kot..
girlfriend aku sedar perubahan aku lalu dia bertanya kepadaku..
“abang ade masalah ke? Kalau ade masalah cite la kat sayang..”
Aku berase sangat rimas dengan pertanyaan itu lalu aku memarahi girlfriend ku itu..
Aku telah membuat gf ku menitiskan air mata dan aku tanpa ada rase bersalah dalam diri..
Aku tidak meminta maaf walaupon aku sedar ia adalah kesalahan aku..
Kerana ego aku setinggi menara klcc dan sebesar gajah..
Aku hanya menunggu gf aku memujuk dirinye sendiri dan kembali padaku semula..
Kerana kau tahu gf aku takkan mungkin tinggalkan aku..
kerana gf aku berbuat demikian sejak kami bercinta apabila kami bergaduh, gf aku yang akan mengaku salah dan memujukku..
aku sukar mengaku salah apabila ternyate aku yang bersalah..
Lama kelamaan perangai aku semakin terok..
Aku melayan gf aku tu macam orang tempat aku melepaskan marah dan rajuk aku..
tapi aku amat menyintai kekasih hati pujaan hatiku itu..
Apabila kami berselisih paham..
Aku tidak mahu mengalah malah aku selalu meminta untuk putuskan hubungan kami..
Kejamnye diriku..
Aku melakukan demikian kerana aku ingin mengugut gf aku supaye memujuk ku dan sentiase mengharapkan gf aku mengalah..
Aku ego dan aku pentingkan diri sendiri..
Lama kelamaan..gf aku tidak tahan dengan perangai ku..
akhirnye dia telah meninggalkan diriku setelah 2 tahun hubungan kami..
Padan muke aku!
Tinggallah aku sendirian..
Aku langsong tidak berusaha untuk mendapatkannya kembali..
Aku hanya berharap dia kembali ke pangkuan ku..
Kerana aku sangat ego, ego dan ego..
Setelah berbulan bulan aku kehilangan dia..
Dia tidak kembali juga kepadaku..
Aku berasa sangat rindu akan belaiannya..
Selama ini dia sangat menyanyangi aku..mengambil berat tentang diriku..
Aku rindu saat saat bersama dengannye..
Aku selalu teringat akan kenangan manis bersamanye..
Aku nekad untuk memujuknye kembali..
Tetapi pada yang sama aku telah mempunyai kekasih baru..
Gampang kan perangai aku!
ini kerana kekasih baru aku tidak mempunyai sifat2 penyayang seperti kekasih lama ku..
sebab itu aku mahukan kekasih lama ku kembali ke pangkuan ku..
Akhirnye kekasih lama ku kembali ke pangkuan ku setelah puas aku meminta maaf dan memujuknye kembali kepadaku..
Aku berasa sangat bahagia..hahahahaha(gelak setan!)
kerana aku mempunyai dua kekasih..
kau ade? takde kan..
Malangnye..kekasih lama ku dapat menghidu kecurangan ku..
Damn!
Dia telah meminta aku untuk memilih antara dia atau kekasih baru ku..
Aku buntu kerana aku menyayangi kedua dua nye..
Aku manusia yang tamak haloba..
Aku mencari idea untuk memujuknye kembali..
Aku memberikan alasan bahawa aku akan memutuskan hubunganku dengan kekasih baruku tetapi aku meminta dia memberikan selama sebulan untuk melakukan demikian.. 
aku meminta dirinye supaye mnunggu diriku..
Dia berpegang pada janji2 aku itu dan dia telah memberi aku peluang itu..
Oyeah!!!
Setelah sebulan berlalu..aku tidak mampu untuk meninggalkan kekasih baru ku itu..
kerana aku mahukan kedua-dua kekasihku itu..
Disebabkan itu kekasih lama aku telah meninggalkan aku..
kerana aku memungkiri janji2 aku kepadanye..
Aku berase double down sebab aku mendapat tahu yang kekasih baru ku itu mempunyai kekasih lain yang lagi hot dan handsome dari aku..
kekasih baru ku itu mengatakan bahawa dia tidak tahan dengan sikap ego aku..
aku menyesal..
Aku cuba memujuk kekasih lama tu kembali kepadaku..
aku berjanji kepadanya bahawa aku akan berubah..
tapi hampa kerana dia sudah muak dengan sikap ego aku dan dia tidak percayekan aku lagi..
tiada peluang lagi untuk aku..
sobsss...
Padan muke aku! Dua dua melepas..
itulah balasan Allah kepada aku sebab mempermainkan hati dan perasaan wanita..
Itu la kisah cinta aku sebagai lelaki ego..
Sekarang aku hidop sendirian dengan sifat ego ku yang ku puja2 tanpa kekasih hati..
Sekian…

p/s:nama watak kisah ini adalah rekaan semata-mata..tiada kaitan dengan yang hidup atau yang telah meninggal dunia..

 Thanks for reading this..
Assalamualaikum…

No comments:

Post a Comment