♥aBouT Me♥

My photo
assalamualaikum.. hello readers.. welcome to my offical blog.. selamat bergembira dan berjoget-joget kat blog ni.. sila tinggalkan jejak anda kat shoutbox tu ye.. nanti dengan gembiranya saya guling-guling dan joget-joget di blog anda..

Sunday 17 July 2011

aku pun ke laut..ngee

assalamualaikum..
hola mammals..
pretty and handsome..
 hee~
entry kali ni aku nak story something..
ini kesah benar bukan rekaan semata2..
ceshhh!
mende ni terjadi kat aku baru2 ni..
tak la baru sangat..
hee..
aku rase macam tak pecaye je..
tapi benar2 terjadi..
cite nye macam ni..
aku ade kenal ngan sorang mamat ni..
muke ala2 skema gaban..
kalau tengok dia macam kecian je..
sebab muke baek n innesen..
tapi aku memang tertipu la ngan kebaikan muke dia tu..
bak kate omputih..
dont judge a book by its cover!!!
pe yang aku tertipu?
haaa..
aku bukan nk aibkan dia ni..
maaf ye..
dia story kat aku..
aku tak suroh pon dia story..
hek3..
dulu2(mase zaman parameswara)..
dia cakap dia jahat sangat3..
(ditekankan lagi 'dia yang cakap bukan aku cakap')
haha..
jahat camne?
dia cakap dia banyak wat maksiat..
dia penah tido ngan ramai pempuan..
haaa..
terkejot x?
tak terkejot suda!
korang tak de perasaan..
hee..
time dia story tu..
aku terkejot macam tenok tersedak..
menggigil n menggeletar kepala lutot aku..
mane tak nye..
aku mane penah kawan ngan orang camni..
sume kawan2 aku baik2 belaka..
(cehhh..baget kau baik sangat ke budak jawe)
haha..
tapi aku cool je..
wat2 macam da biase hadapi situasi gini..
after dia cite pasal tu..
aku pon tanye la..
"pe motif kau cite sume tu kat aku?"
dia pon jawab..
"aku nak berubah"
aku pelik ngan jawapan dia..
"so? ape kene mengena ngan aku?"
dia jawab ngan jawapan yang wat aku tak tido seminggu..
"aku nak kau bersama aku..bimbing aku"
wow!!!
mak aiii...
menakotkan betol..
then aku cakap camni kat dia..
"kau ingat aku ape?
kenape aku jadi pilihan kau?
kalau kau nak aku bersama kau sebab kau rase aku baik 
or sebab aku boleh bimbing kau ke jalan yang benar..
ataupon kau memang nak ambek kesempatan kat aku..
aku rase kau hentikan la..
aku bukan pempuan camtu..
aku tak kan terima semua tu..
kalau kau ikhlas kau nak berubah..
aku boleh bimbing kau..
tapi kite kawan je..
tak lebih dari itu..
aku akan bantu kau..
tapi aku tak janjikan pape..
aku ngaku aku bukan nye sebaik yang kau sangka..
aku pon ke laut china selatan..
aku manusia biase je..
iman pon setebal kulit bawang..
kompom banyak salah dan silap..
aku pon tak tau nak guide kau camne..
insyaallah aku try bantu kau sedaya yang aku mampu.."

saya budak jawa bukan princess of persia..
haaa...
macam tak berhemah je ayat aku tu kan..
kalau wat karangan UPSR tu kompom fail..
haha..
ah lantak la..
mane tak nye..
macam2 aku rase time tu..
rase marah, simpati, kesian bercampor..
da macam rojak buah da..
otak aku pon da blank je..
yang penting dia terima kate2 aku tu ngan ati terbuka..
then dia setuju berkawan ngan aku..
tanpa sebarang syarat..
huhu..
now..
dia mula berubah ckit2..
aku pon kadang2 pening jugak nak guide dia tu..
yela..
kadang2 dia tanye soalan yang aku tak taw..
memang mati kutu aku di situ..
aku bukannye ulama'..
haha..
so aku beli buku2 ilmiah dan islamic..
aku ajar dia pasal hukum-hakam bagai..
aku bacekan dia hadis2..
motivasi..
at the same time aku pon blaja n tambah ilmu2 yang aku tak tahu.. 
bagoskan..
menyelam sambil tengoktenok laut
(????? ade ke?)
haha..
kalau da masok waktu solat aku akan ingatkan dia..
aku suroh dia mengaji Al-Quran..
aku suroh dia stop smoking..
aku suroh dia kurangkan keluar malam..
aku larang dia jumpe mane2 girl untuk sementara waktu..
hee...
aku da tunaikan kewajipan aku..
so terpulang la pada dia nak ikot ataupon tak..
waallahualam..
aku tengok dia da macam ok2 sikit..
alhamdulillah..
bersyukur sangat kalau dia betol2 berubah..
harap2 dia istiqamah..
insyaallah..
amin..

before aku guide dia tu..
aku de mintak opinion dari orang sekeliling aku..
de yang ok..
de jugak yang tak ok..
then aku pikir n pertimbangkan..
baru la kau decide nak guide dia..
aku pon takot nak guide orang..
takot ajaran sesat plak..
tak pasal2 aku jadi "mak pin"..
haha..
aku decide nak guide dia sebab aku rase da jadi tanggungjawab aku untuk betolkan dia..
even aku pon tak betol sangat..
hee..
yela..
dia saudara seislam aku..
takkan aku nak biakan dia hanyut dalam kancah maksiat..
(ayat memang leleh der)
sementara ati dia terbukak nak berubah..
baik aku cepat2 tarik dia ke jalan yang benar..
kalau dia nak berubah tapi tak ade orang yang nak tolong dia berubah..
tak mustahil dia akan kembali ke dunia dia yang dulu..
aku tak nak dia jadi macam tu..
sedey kot..
aku bukan manusia yang pentingkan diri..
yang hanya pentingkan kesejahteraan diri semata2..


p/s: kalau ade orang mintak tolong kite bimbing dia berubah korang accept je k..
plz..plz..plz..jangan ignore orang2 macam tu..
diorang pon berhak untuk diberi peluang..
kalau korang rase korang tak mampu korang mintak la tolong orang yang lebih tau guide orang2 camtu..
tak susah pon..
ikhlaskan ati dan berdoa..
sesungguhnya Allah akan membalas segala kebaikan..
insyaallah..


oyeah!
thanks for reading this..
assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment