♥aBouT Me♥

My photo
assalamualaikum.. hello readers.. welcome to my offical blog.. selamat bergembira dan berjoget-joget kat blog ni.. sila tinggalkan jejak anda kat shoutbox tu ye.. nanti dengan gembiranya saya guling-guling dan joget-joget di blog anda..

Thursday 23 June 2011

kenapa putus cinta baru nak ingat Allah?!

assalamualaikum...
hey beautiful..
hye handsome..
ari ni aku nak share something ngan korang..
mende ni aku wonder gler2 babeng la..
nape erk?
orang putus cinte or broken heart..
tbe2 plak jadik warak..
kalau warak secara istiqamah..
alhamdulillah la..
aku pon suke..
tapi sayangnye..*sayang ke? euwww!
bile dapat boifren baru..
teros lupe ALLAH..
pe jadahnye itu sume?

pe yang aku dok perhati budak2 sekarang ni kan..
putus cinte je harosla update status kat fb, twitter..
xpon story kat blog..
 contohnye:
"Ya Allah..berikan aku kekuatan untuk aku jalani kehidupan aku tanpa si dia"
 
"Ya Allah..andai dia bukan untuk aku, tolong  jauhkan dia dari aku"
 
"Ya Allah..aku pasrah jika dia bukan jodohku"
"Ya Allah..bla..bla..bla...."

euwww!
ayat tak menahan..
rase nak muntah hijau bole!
boley bah kalau aku..
hee~
sebenanye aku pon camtu jugak time aku putus cinte..
sebab tu la aku cecite pasal ni..
tapi tu dulu..
tak matang lagi..
kah3..
 
de yang doakan yang tak baik untuk ex boifren dia..
yang femes cakap pasal
KARMA
"what goes around comes around"
aishhh..
jangan la doakan yang tak baik or doakan orang dapat balasan atau musibah..
hentikan la ye..
walaupon kite benci or nyampah tahap super saya..
rase nak tanam idop2..
doakan je orang tu yang baik2..
doakan dia sejahtera dunia akhirat..
dapat pahala..
ye dak? haa..
 
tapi kan..
bile da de pengganti..
de boifren baru..
aku nengok tak de plak word "Ya Allah"
yang de
contohnye gini:

"baby..i luv u tight2 taw!"

"sayang..i miss u damn fuck much"

"b..sayang akan jadi wife yang terbaek kat bumi ni"

"abang..gud nite.mimpi sayang taw! hee~"

haa..see!
tak de pon nak ingat Allah lagi kan..
biase la manusia sering alpa dan lupe..
sentiasa buat kesalahan..

pe yang aku leh cakap n pesan kat sini..
  • jangan sesekali lupekan Allah walaupon sesaat.. 
  • bersyukur la ngan nikmat yang Allah kurniakan sebab pe yang de kat kite bile2 mase je Allah boley ambik balik..
  • ingat la bahawa semua yang datang dan pergi dalam idop kite semuenye milik Allah..
  • istiqamah dalam beribadat..jangan mase susah je ingat Allah..
  • Allah sentiasa bersama kite dan kasih Allah kekal dalam keadaan susah atau senang.. 
  • mencintai kerana Allah
  pesanan tu untuk peringatan aku jugak..
NOBODY PERFECT..
muhasabah diri..
renung2kan dan selamat beramal bersame2..
hee~


thanks for reading this..
assalamualaikum...


No comments:

Post a Comment